1ghosting | איך מעצבים נכון קטלוג תכשיטים בחנות ווירטואלית
שרת וירטואלי

איך מעצבים נכון קטלוג תכשיטים בחנות ווירטואלית

בדומה לכל חנות ווירטואלית, גם חנות תכשיטים באינטרנט מעמידה במרכזה קטלוג מוצרים. עיצוב הקטלוג הוא פרמטר קריטי ומהותי בדרך אל לב הלקוחות העתידיים ורק קטלוג תכשיטים איכותי, עם פיצ'רים מתקדמים ותוכן ברמה גבוהה, יוכל לייצר את המסר הרצוי. כלומר, לא רק שאתם מביטים בתכשיטים יוקרתיים, אלא שמאחורי התכשיטים הללו עומדת חנות רצינית ואמינה. 
 
חשוב מאד שהקטלוג יהיה נגיש וידידותי, ויש לבחון היטב את חוויית המשתמש של הגולש ולהתאים אותה לקהל היעד המדובר. במקביל, הקטלוג צריך להציג נראות מקסימלית במסכים שונים ולהיות רספונסיבי בהתאמה לטלפונים חכמים וטאבלטים. ברשימה קצרה זו ננתח כמה אלמנטים בעלי משקל רב בעיצוב קטלוג תכשיטים וניקח לדוגמה חנות ווירטואלית למכירת טבעות אירוסין. שנתחיל?
 

תמונות ברורות בכמה זוויות ועם אפשרות הגדלה

תמונה שווה אלף מילים, ובעולם האופנה אולי אפילו מאות אלפי מילים. ואכן, זה כמעט ברור מאליו, טבעות אירוסין נרכשות בראש ובראשונה לפי העיצוב שלהן. היות שקיימות בשוק אין ספור טבעות אירוסין בעיצובים שונים, התמונות בקטלוג חייבות להיות ברורות ואטרקטיביות. חשוב מאד שהן יצולמו על ידי צלם מקצועי וכדאי להציג מספר תמונות מכמה זוויות שונות. במקביל, פיצ'ר נחמד מאד בקטלוגים אופנתיים ברשת הוא יישום המאפשר הגדלת תמונה פי כמה לבחינת המוצר עד לפרטים הקטנים ביותר. פיצ'ר פופולארי נוסף הוא תמונה ב-360 מעלות. 
 

מפרטים עשירים הכוללים את כל המידע על התכשיט 

טבעות אירוסין, כידוע, נמדדות לא רק בעיצוב אלא גם בפרטים ה"טכניים" שלהן. אנו מתכוונים לפרמטרים כמו קראט הזהב ומאפייני היהלום (או היהלומים). חתנים שקונים טבעות אירוסין באינטרנט מכירים בדרך כלל את הפרמטרים הרלבנטיים שמשפיעים על עלות התכשיטים, והם יכולים למצוא תשובות לכל שאלותיהם בלחיצת כפתור. חנות ווירטואלית אשר מעוניינת לעודד רכישה און-ליין תפעל חכם אם תציג ליד כל טבעת אירוסין את המפרט המלא והעדכני שלה. מפרט טבעת אירוסין כולל משקל טבעת, קראט טבעת (זהב) ומאפייני היהלומים ברמת קראט, בהירות, ניקיון וחיתוך. קטלוג חנות תכשיטים שלא יספק את המידע הנ"ל יסבול מאחוזי נטישה גבוהים ו/או יתקשה לייצר מכירות מהחנות באינטרנט. 
 

תיאור מוצר איכותי ומקורי 

תיאורי מוצרים הם תיאורים מילוליים של התכשיטים השונים. לרוב הם מופיעים בקצרה בקטלוג הראשי ובפרוטרוט בדף המוצר. חשוב מאד להקפיד על כתיבת תיאורי מוצרים אינטליגנטיים, איכותיים, שיווקיים ויוקרתיים. בתיאור המוצר יש להסביר את יתרונות הטבעת ולהציג את השיוך שלה מבחינת סגנון עיצובי, אמירה, סטייל וכדומה. תיאור המוצר הוא גם מקום נהדר להטמעת ביטויי חיפוש שרלבנטיים לחנות כמו "טבעות אירוסין", "טבעת אירוסין", "טבעות יהלומים טוויסט", "טבעת יהלום וינטאג'", "טבעות יהלומים זהב צהוב" וכדומה. 
 

מוצרים נלווים בהתאמה מושלמת

קטלוג טבעות אירוסין יכול להציג בפני הגולש מוצרים נלווים. היות שטבעת אירוסין היא תכשיט בפני עצמו, המוצרים הנלווים שמוצגים לצד כל פריט צריכים להיות בבחינת "אופציות נוספות". זאת, בניגוד למוצרים נלווים בחנויות ווירטואליות אחרות אשר נועדו להגדיל את המכירה. מתוך הבנה של מטרתם, בחירת המוצרים הנלווים צריכה להיות מאותו הז'אנר או ביחס של כ-3:1. לדוגמה, אם הגולש נמצא בדף מוצר שמציג טבעת אירוסין בסגנון סוליטר, כדאי להציג לו עוד שלוש טבעות סוליטר בעיצובים נוספים וטבעת אחת בעיצוב אחר ("לפתיחת התיאבון"). המהדרין מזינים את המוצרים הנלווים באופן ידני בכדי לוודא שהם באמת עומדים במשימתם. לעיתים המוצרים הנלווים נבחרים כמוצרים זולים/יוקרתיים יותר לפי אג'נדה שיווקית ספציפית.