1ghosting | מהו קידום אתרים באינטרנט
שרת וירטואלי

מהו קידום אתרים באינטרנט

הסיבה העיקרית שבעלי עסקים רבים עוברים אל רשת האינטרנט, פונים לחברה המתמחה בבניית אתרי אינטרנט היא אך ורק כדי להגדיל את קהל היעד, חשיפה מרובה יותר הגדלת אחוז ההמרה והרווח, אלמנטים אשר כיום בעסקים מקומיים לא ניתן להשוות אפילו, אך בכדי להצליח באמת באינטרנט עם העסק, אתה תצטרך לקדם את אתר האינטרנט שלך.

 

מדוע קידום אתרים חיוני להצלחת העסק

אתר אינטרנט יכול להיות אתר מקצועי לכל דבר, ואף להתעלות במקצועיותו על גבי המתחרים שלכם באותו ביטוי בו מתעסק האתר, העיצוב שלו יכול להיות למראית עין פי כמה וכמה יותר טוב מאשר של המתחרה אך אתר האינטרנט של המתחרים שלכם עדיין מקבלים את כל החשיפה ואתם לא, זאת מאחר ואתר האינטרנט שלהם עשה הליכי קידום ואופטימיזציה, עכשיו אנו לא אומרים שאתר אינטרנט בנוי מקצועית לא חשוב, אך בכדי באמת להשיג חשיפה וקהל יעד חדש הינכם זקוקים למודעות, מודעות נרכשת כאשר אתר האינטרנט שלכם נמצא בתוצאות החיפוש הראשונות.
 

כיצד אתר האינטרנט מדורג

קיימים אינספור אתרי אינטרנט ברשת וכל יום נפתחים עוד, מנועי החיפוש וגוגל בראשן היו צריכים להחליט איכשהו כיצד לדרג כל אתר על מנת לספק לגולש את התוצאה הטובה ביותר תחת ערך החיפוש, באמצעות אלגוריתם מסויים אותו המומחים של גוגל הגדירו, אשר מורכב ממספר פרמטרים, מנועי החיפוש יכולים לשפוט כעת אתרי אינטרנט ולדרג אותם לפי איכות האתר, מקצועיות והמסר והמידע אותו הוא משדר אל הגולש בצורה הרלוונטית ביותר.
 

כיצד פועל דירוג האתר

בעת סריקת אתר האינטרנט על ידי עכבישי הסריקה של גוגל, גוגל בודק את כלל המבנה של האתר מכל כיווניו, איכות התוכן באתר, מילות מפתח והקשרם, מערך הקישורים אשר נמצא באתר ואיכות הקישור, בדיקת הקוד, זמני טעינת אתר, כותרות לפי חשיבות ועוד פרמטרים נוספים אשר אינם ידועים לאף אחד פרט לגוגל.
כיצד ניתן לראות אם ביצענו אופטימיזציה טובה, במה יש להתמקד יותר או פחות, ניתן לראות זאת ברגע והמקום בו אתם נמצאים במנוע החיפוש ישתנה לטובה או לרעה.
קידום אתרים הינו תחום אשר יכול להתבצע על ידי חברת קידום אתרים חיצונית, כחלק משרות נוסף על ידי חברה לבניית אתרים באינטרנט ותומכות בשרותי קידום אתרים מקצועיים או על ידי בעל האתר, כמובן בלי הידע והכלים הנכונים ייקח לו זמן רב להגיע לתוצאה גבוהה.
 

מהם הפרמטרים בהם יש להתמיד אופטימיזציה

  • תוכן האתר – ככל שהתוכן איכותי יותר, רלוונטי יותר ומחדש משהו עבור הגולש, כך גם מנועי החיפוש ידרגו את האתר גבוה יותר על מנת ויותר גולשים יהיו חשופים לתוכן איכותי.
  • מילות מפתח – ראשית כל יש לעשות מחקר מילות מפתח, בדיקת נפח החיפוש אודות מילת המפתח וקביעה על איזו מהן תרצו לקדם, כמו כן יש לבדוק אופי התחרות לגבי אותה מילת מפתח, כמה מתחרים יש לכם והאם התחרות חזקה, יש להקפיד לא לעשות ספאם של מילות מפתח, 2-4 מילות מפתח במקסימום על כל דף אינטרנט ומאמר, ורק בהקשר לנושא.
  • מערך קישורים – יש להקפיד על מערך קישורים אשר מובאים ממקורות איכותיים בלבד, מעקב תמידי אודות הקישורים, ובדיקה כי לא הוחלפו המקורות או אם אין קישורים שבורים, קישור ממקור איכותי מעלה את דירוג האתר.
  • טיפוגרפיה – טיפוגרפיה היינה תורת הטקסט, כלומר כל מה שקשור לכתיבת טקסט באופן תקין, הקפדה על רווחים, כותרות לפי חשיבות h1, h2 , h3 וכך הלאה, פסקאות, רשימות, כמות שורות בכל פסקה, טקסט קריא ומסודר לקריאה ידידותית לגולש.
  • קבצי מדיה – חשוב מאד במידה והיינכם מעלים קבצי מדיה כדי לשקף רעיון כלשהו בצורה ויזואלית, לצרף לסרטון או לתמונה "alt-text”, מנועי החיפוש לא מסוגלים עדיין לראות תמונות וסרטונים כמונו, הם נדרשים להבין איכשהו על מה מדובר בסרטון.